Анализ рынка. Маркетинговые исследования, обзоры рынка. Аналитика. Консалтинг.
Маркетинговые исследования - Рынки продуктов питания, напитков - Россия
Готовые маркетинговые исследования рынков, социологические исследования, базы данных, аналитика и обзоры рынка, инвестиционные меморандумы, маркетинговые обзоры, другие аналитические отчеты. Исследования включают: маркетинговый анализ объемов рынка, емкость, доли и сегменты рынка, SWOT (свот) - анализ и конкуренцию. Наиболее полная и постоянно обновляемая готовая аналитика лучших маркетинговых агентств.
Приглашаем к сотрудничеству бизнес аналитиков, исследовательские и маркетинговые группы специалистов, консалтинговые компании и агентства для таких работ, как анализ рынка, консалтинг, обзор рынка, проведение исследований, маркетинг и продажа готовой аналитики.
Chapter 1 includes methodological aspects of the report:purpose, methods and resources.
In Chapter 2, there is information about volume of the catering market in Russia, market growth and key trends.
Chapter 3 includes information about consumer spendings on catering market in Russia.
Chapter 4 is dedicated to the description of competitive landscape of the catering market in Russia.
In Chapter 5, there is information about foodservice market in Russia, leaders and key players on the market and their characteristics.
Chapter 6 is dedicated to marketing particularities and to special aspects of the business running improvement.
Chapter 7 includes information about key trends and tendencies of the catering marketing in Russia, different aspects of market segmentation.
In Chapter 8, there is information about franchising process and mechanism on the catering market in Russia.
The purpose of research
The description of a current situation and the evaluation of development prospects of the street food market in Russia. A detailed analysis of the stalls and kiosks segment.
Objectives of research
1. Evaluation of the key figures of the foodservice market in Russia: market sizes, market growth rates, units and consumer spendings on foodservices.
2. Description of consumer spendings characteristics and its dynamics. Analysis of its dependence on population category and geographical aspect.
3. Characteristic of the market key trends and prospects.
4. Analysis of the market condition in federal districts.
5. Description of the competitive landscape on catering market in Russia.
6. Analysis of stalls/kiosks segment in Russia, sales dynamics, company and brand shares, prospects.
Study subject
Catering market in Russia.
Data collection and analyzing method
Paper monitoring.
The key object of the desktop research is forecasting the future catering market situation in Russia and evaluation of the present and future numerical characteristics.
Resources
1. Federal Customs Service of Russian Federation, FSSS
2. DataMonitor, EuroMonitor, Eurostat materials.
3. Print and electronic business and special media, analytical surveys.
4. Internet-sources.
5. Experts’ inquiries.
6. Domestic and world market players’ materials
7. Marketing and consulting agencies reports.
8. Databases and materials of branch institutions.
13. Organization for Economic Cooperation and Development materials.
14. International Trade Centre materials.
15. Index Mundi materials.
16. researches and its results.
Sample size and structure
The procedure of documents content analysis does not involve a calculation of the sample volume. Processing and analysis documents are available to the researcher.
Подробное оглавление
Contents 8
Tables: 10
Charts: 10
Resume 12
Chapter 1. Research unctional specifications 13
§1.1. The purpose of research 13
§1.2. Objectives of research 13
§1.3. Study subject 13
§1.4. Data collection and analyzing method 13
§1.5. Resources 13
§1.6. Sample size and structure 14
Chapter 2. Russian catering market key trends 15
§2.1. Market size 15
§2.2. Market volumes by the Federal Districts 17
§2.3. Foodservice value growth 19
§2.4. Quantity, capacity and floorspace of foodservice outlets 22
§2.5. Market prospects 28
Chapter 3. Consumer spending on foodservice 29
§3.1. Consumer spendings dynamic 29
§3.2. Consumer spending on foodservice in terms of economic performance 31
§3.3. Consumer spending on foodservice in terms of geographical aspect 34
Chapter 4. Competitive landscape 35
Chapter 5. Foodservice market landscape 38
§5.1. Market characteristics 38
§5.2. Market segmentation by sevice type 38
§5.3. Market organization by segments 38
§5.4. Segments capacity dynamic 39
§5.5. Catering facilities in segments 40
§5.6. Dynamic of changes in the number of catering facilities by segments, from December 2013 to March 2015 41
§5.7. Segment characteristic 43
§5.8. Segment description 43
§5.9. Volume of sales and number of sales outlets 43
§5.10. Consumer audience 43
§5.11. Leaders in segment 45
5.11.1. Stardog!s 46
5.11.2. Brand description 46
5.11.3. Sales outlets 46
5.11.4. Franchising 47
§5.12. Kroshka-Kartoshka 48
5.12.1. Segment description 48
5.12.2. Sales outlets 48
5.12.3. Consumer audience 49
5.12.4. Sales outlets 50
§5.13. Teremok 52
5.13.1. Segment description 52
5.13.2. Sales outlets 52
5.13.3. Sales outlets 52
5.13.4. Main events 53
Chapter 6. Marketing particularities 54
§6.1. Special aspects of pricing formation 54
§6.2. Aspects of menu planning 55
§6.4. Restaurant and staff management 62
Chapter 7. Foodservice market trends 67
§7.1. Fast food segment developement 67
§7.2. Street food segment developement 68
§7.3. Expantion of networks on account of bedroom commodity 69
§7.4. Franchising development 70
§7.5. Geographical trends in the market 71
§7.6. Reducing the number of sales points in early 2015 71
Chapter 8. Franchising 73List of appendices; tables and charts number and names:
The report includes 7 tables and 24 figures.
Приложения
Tables
Table 1. Number of catering enterprises by type.
Table 2. Catering market top-10 brands, %
Table 3. Тор-10 brands by the number of catering facilities, Russia, units
Table 4. Number of catering facilities, units
Table 5. Number of sales units in tge street stalls/kiosks segment, units
Table 6. Тор-10 sales leaders in street stalls/kiosks segment with their market shares, %
Table 7. Stardog!s in Moscow
Charts
Chart 1. Dynamic of catering market capacity in Russia, RUB billion
Chart 2. Market shares by the Districts, Russia, %
Chart 3. Foodservice CAGR , Russia, by feredal disctrits, % to the previous yar
Chart 4. Catering market dynamic, Russia, by the Federal Districts
Chart 5. Subjects of Russia with maximum and minimum foodservice CAGR, %.
Chart 6. Shares of sales units on catering market in Russia, by type, %
Chart 7. Shares of sales units on catering market in Russia, by type and seating capacity, %
Chart 8. Sales units on a catering market dynamic, units
Chart 9. Number of sapes point on catering market in Russia by Federal Districts, %
Chart 10. Number of sales points by different types of companies and by Federal Districts, thousand of units
Chart 11. Avarage consumer spendings on food service in Russia,by quarters, RUB per 1 member of the household per month
Chart 12. Average concumer spendings on catering in urban and non-urban areas, RUB per 1 member of the household per month
Chart 13. Average concumers spendings on catering by the family type, RUB per 1 member of the household per month
Chart 14. Average concumer spendings on catering by the income level, RUB per 1 member of the household per month
Chart 15. Average concumers spendings on catering by regions, RUB per 1 member of the household per month
Chart 16. Market structure by the type of enterprises, Russia, %
Chart 17. Catering market volume dynamic, Russia, RUB mln
Chart 18. Share of chained restautants (public catering), Russia, in value terms, RUB mln.
Chart 19. Chained and independent stalls shares in Russia’s market of a public catering, RUB mln
Chart 20. Survey findings (question os a retail points), %
Chart 21. “Kroshka-Kartoshka” consumers by age groups, %
Chart 22. Social status of “Kroshka-Kartoshka” consumers, %
Chart 23. Income level of “Kroshka-Kartoshka” consumers, %
Вы можете опубликовать понравившийся материал нашего сайта у себя в блоге, на форуме или сайте. Достаточно скопировать код или нажать на кнопку
«скопировать в буфер». После этого достаточно вставить код из буфера обмена в свой проект в нужное место.
The report consists of 8 chapters. Chapter 1 includes methodological aspects of the report:purpose, methods and resources. In Chapter 2, there is information about volume of the catering market in Russia, market growth and key trends. Chapter 3 includes information about consumer spendings on catering market in Russia. Chapter 4 is dedicated to... Читать дальше
Купить готовый отчет по исследованию рынка, обзор или маркетинговый анализ, сделать заказ на новую работу можно по т. +7 (926) 535-50-61, Написать письмо
Всем покупателям готовой аналитической работы на сумму более 6 000 рублей - Подарок – Накопительная дисконтная карта .
Обращаем Ваше внимание, что все представленные на нашей площадке отчеты, как правило, содержат в себя: статистическую информацию, анализ объемных и емкостных показателей, долевое деление рынка, сегментацию рынка, конкуренцию и конъюнктуру, маркетинговый план и стратегию продвижения, мониторинг источников информации. Большинство отчетов постоянно обновляются. Поэтому, точное представление о содержательной части работы, всегда можно получить из подробного описания интересующей Вас аналитики.
Всегда рады сотрудничеству и партнерству с профессиональными исследовательскими и маркетинговыми коллективам, сложившимися группами квалифицированных специалистов, маркетинговыми агентствами, консалтинговыми компаниями, отдельными аналитиками и бизнес аналитиками, имеющими опыт работы в таких направлениях, как: бизнес планирование, маркетинговый анализ, составление обзоров рынка, проведение других исследовательских и аналитических работ, а также продаже уже готовых обзоров и инициативных исследований.
Преимущества Торговой площадки готовых маркетинговых исследований рынка, маркетинговых обзоров и обзоров рынка
Проведение полномасштабного маркетинга, маркетингового исследования рынка или маркетингового анализа требует значительных временных и финансовых затрат, использование труда высококвалифицированных аналитиков, маркетологов, консалтинговых компаний или маркетинговых агентств.
Данная Торговая площадка поможет купить Вам уже готовую аналитику, исследование или обзор с минимальными потерями времени и средств. Представленная здесь статистическая и маркетинговая информация, маркетинговые обзоры и исследования охватывают все направления промышленности и бизнеса. Маркетинговые отчеты, выполненные ведущими российскими и зарубежными аналитиками, содержат в себе основные компоненты исследования рынков: мониторинги и обзоры СМИ, глубинный анализ рынка, анализ конкурентной среды, мониторинг цен и продукции, анализ потенциала рынка, анализ тенденций развития рынка, социологические исследования, SWOT (свот) - анализ. В результате, Вы получаете актуальную оперативную информацию, такую, например, как отраслевой рынок, рынок недвижимости, в целом, так и по его отдельным сегментам. Вид аналитики, описывающей конкурентов: анализ рынка, объем производства и продаж, объем рынка, динамика рынка, емкость рынка, сегментарные доли рынка, прогнозируемое развитие рынка.
Вы имеете возможность:
Не тратить значительных средств на содержание большого числа штатных маркетологов и аналитиков;
Выбирать, приобретать и получать результаты работ сотни профессиональных маркетинговых и консалтинговых компаний и агентств в одном месте;
Использовать маркетинговую информацию в своем бизнесе в тот же, или на следующий день после оплаты;
В случае: отсутствия необходимых маркетинговых обзоров рынка или исследований, наличия особых персональных требований к маркетинговому анализу или необходимости актуализации необходимой Вам аналитики, Вы сможете оперативно заказать и получить отчет на базе уже представленных работ или заключить Договор на проведение заказного маркетингового исследования или анализа.
Купить маркетинговое исследование, обзор или маркетинговый анализ Вы сможете именно тогда, когда Вам это необходимо, получив при этом самую актуальную информацию.